بدون تردید دانشگاه‌ها در توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور نقش كلیدی دارند و در واقع توسعه همه جانبه كشور مستلزم توسعه کمی و کیفی بخش آموزش عالی است، لذا ایجاد ساختار و تشكیلات سازمانی برای برنامه‌ریزی، گسترش وتوسعه از ضرورت‌های آموزش عالی است كه از سال‌ها قبل در قالب عناوین مختلف در ساختار سازمانی آموزش عالی ایران دیده شده است.
دانشگاه تربیت مدرس نیز از سال 1376 تشكیلات مستقلی را در این راستا تحت عنوان دفتر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و ارزیابی ایجاد نمود و این دفتر از بدو تأسیس مأموریت یافت تا امور برنامه‌ریزی برای توسعه كمی آموزش دانشگاه را همگام با توسعه كیفی و توجه به امور كیفیت به پیش ببرد، ‌لیكن لزوم دقت نظر بیشتر در امر برنامه‌ریزی و گسترش دانشكده‌ها، پژوهشكده‌ها، رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاهی و توجه بیشتر به امر ارزیابی كیفیت، مسئولان دانشگاه را برآن داشت كه برای پیشبرد این امور، ساختار و تشكیلات را مورد بازنگری قرار دهد، لذا در سال 1386 پس از تصویب هیأت امناء، مدیریت برنامه‌‌ریزی، گسترش و بازنگری در حوزه معاونت آموزشی با ساختار و تشكیلات و شرح و ظایف بازنگری شده، ایجاد گردید.


جدیدترین اخبار
وبینار تعاملی «حفظ سلامت آزمون های الکترونیکی: مصاحبه شفاهی با استفاده از سامانه های همایش الکترونیکی»
مرکز بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، وبینار تعاملی «حفظ سلامت آزمون‏های الکترونیکی» ویژه اعضای هیات علمی را برگزار می نماید. 9اسفند1399
وبینار آموزشی « آشنایی با سامانه گلستان و اتوماسیون اداری»
مرکز بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، کارگاه آموزشی "وبینار آموزشی « آشنایی با سامانه گلستان و اتوماسیون اداری»" ویژه اعضای هیات علمی بویژه اساتید نوورود را برگزار می نماید. 5اسفند1399
وبینار آموزشی « نوروسایکولوژی خلاقیت: مضامینی برای تسری تفکر خلاق در فضای آموزش»
مرکز بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، کارگاه آموزشی "نوروسایکولوژی خلاقیت: مضامینی برای تسری تفکر خلاق در فضای آموزش" را برگزار می نماید. 14دی1399