ارائه کننده: فاطمه عبادی استاد راهنما: دكتر امير البدوي استاد داورداخلي: دكتر توكتم خطيبي استاد داور خارج از دانشگاه: دكتر مسعود يقيني نماينده تحصيلات تكميلي: دكتر توكتم خطيبي تاریخ: 1403/01/29 ساعت: 12:30 مكان: كلاس P2 دانشكده فني و مهندسي
چکیده: مدیریت درآمد برای شرکتهای ارائهدهنده حملونقل از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ چرا که قیمتگذاری و مدیریت نامناسب ناوگان میتواند موجب خالی ماندن بخشی از ظرفیت موجود و یا فروش ازدست رفته شود و یا فروش با قیمتی پایینتر از حد انتظار رخ دهد و نهایتاً شرکت حمل و نقلی دچار زیان گردد. اخیرا مدیریت درآمد و به طور خاص قیمتگذاری پویا در زمینههای مختلفی مورد توجه فراوان قرار گرفته است. مدیریت درآمد ابتدا در قیمتگذاری بلیط شرکتهای هواپیمایی استفاده و سپس با توسعه و تعمیم آن، در صنایع دیگر نیز بهکار برده شد. این تحقیق با بررسی مدیریت درآمد و قیمتگذاری پویا در حمل و نقل هوایی، ریلی و جادهای سعی میکند ادبیات موضوع را با توجه به تکنیکهای یادگیری ماشینی و سیستمهای یادگیرندهی استفاده شده در این حوزه بررسی نماید و با توجه به دادههای شرکت قطارهای فدک و با استفاده از شبکه عصبی مدلی برای قیمتگذاری پویا بلیت قطار ارائه دهد.
|