[ Print ]  [ Close ]

http://edu.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21461   , 1403/02/30


آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد

در این مراسم دکتر مهدی عبداللهی مدیر آزمایشگاه ها و عرصه های پژوهشی اظهار داشت: شبکه آزمایشگاه مرکزی مجموعه ای از سخت افزارها، نرم افزارها،‌ منابع انسانی متخصص و دستورالعمل های مرتبط است که در فضای فیزیکی متناسب به صورت شبکه ای برای انجام آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی ایجاد و ساماندهی شده است.
وی گفت: 6 دستگاه در این آزمایشگاه وجود دارد که با تامین اعتبار آن در حدود 14 میلیارد تومان از سوی ریاست دانشگاه،‌ از اوایل امسال در حال ارائه خدمات است. این خدمات در 2 سامانه خاتم و گلستان ارائه می شود که سامانه خاتم به پژوهشگران خارج دانشگاه و سامانه گلستان به پژوهشگران داخل دانشگاه خدمات ارائه می دهد.
وی تصریح کرد:  برنامه ای که در مدیریت آزمایشگاهها دنبال می کنیم ایجاد شبکه آزمایشگاه مرکزی است تا تجهیزات پرکاربرد و عمومی که در دانشکده ها وجود دارد در این شبکه قرار بگیرد و دانشجویان دانشکده های مختلف از آن بهره مند شود.
وی افزود: 5 دانشکده در این شبکه قرار دارند که شامل دانشکده کشاورزی ، مهندسی شیمی، ‌علوم پزشکی،‌ منابع طبیعی و علوم پایه است و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر و تامین بودجه، این شبکه خدمات بهتری را ارائه نماید.
در ادامه دکتر دانشجو و هیات همراه ضمن بازدید از برخی از آزمایشگاه های موجود شامل XRD-XRF  وmass BET و NMR و صحبت با کارشناسان این آزمایشگاهها، تجهیزات موجود در آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.


11:57 - سه شنبه 7 آذر 1402    /    شماره خبر : 21461    /    تعداد نمايش خبر : 379